Piramida zdrowego żywienia

Piramida zdrowego żywienia

Żyjemy w czasach, kiedy zdrowe i zbilansowane diety są nie tylko modne, ale i konieczne. Chcemy żyć dłużej, chcemy być zdrowi, w dobrej kondycji. Potrzebujemy dostarczać do naszego organizmu składników, które uzupełniają niedobory minerałów i witamin. Są co prawda zwolennicy suplementacji, ale łykanie całej garści tabletek nie jest dobrym rozwiązaniem.

Piramida zdrowego żywienia

Dlaczego warto zdecydować się na dietetyczny catering nazywany inaczej dietą pudełkową? Chociażby dlatego, że nasze posiłki są przygotowywane pod kontrolą dietetyka, który ma na uwadze wszystkie ważne wytyczne dotyczące układania diet. Instytut Żywności i Żywienia opracował piramidę zdrowego odżywiania – przeznaczoną dla osób zdrowych, chcących utrzymać dobry stan zdrowia. Na kolejnych „piętrach” umieszczono produkty, które powinny zagościć w codziennej diecie. U podstaw piramidy znajduje się „piętro” z artykułami żywnościowymi, które spożywać należy w największych ilościach, na szczycie piramidy zaś – te, które powinny być przyjmowanie w sposób bardzo umiarkowany.

Wedle zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia najczęściej należy spożywać warzywa i owoce – pamiętając jednak, aby zachować proporcję ¾ warzywa, ¼ owoców. Warto dość często spożywać produkty zbożowe, w szczególności pełnoziarniste. W diecie powinien znajdować się nabiał – na przykład szklanka mleka, jogurt czy kefir albo niewielka ilość sera (ważne, aby pamiętać, że zalecenia dotyczą osób zdrowych – niecierpiących na przykład na nietolerancję laktozy). Należy ograniczać przyjmowanie czerwonego mięsa i przetworzonych produktów mięsnych na rzecz ryb i nasion strączkowych. Ograniczenie nie oznacza konieczności całkowitej rezygnacji z czerwonego mięsa – nie powinno ono jednak gościć w jadłospisie często i w dużych ilościach. Tłuszcze zwierzęce najlepiej zastąpić olejami roślinnymi. Ponadto Instytut Żywności i Żywienia zaznacza, że jedną z podstaw zbilansowanej diety jest picie wody – około 1,5 litra dziennie (zapotrzebowanie uzależnione pozostaje od paru czynników, przede wszystkim od wieku i aktywności fizycznej.) Unikać należy natomiast alkoholu oraz dużych ilości soli.

Piramida zdrowego żywienia

Korzystając z naszej dietetycznej oferty i polegając na przygotowanych przez Fit Obiadek jadłospisach, nie musisz się martwić o swoją zdrową dietę, zadbamy o ciebie.