Słów kilka deficycie kalorycznym

Słów kilka o deficycie kalorycznym

Ile razy już próbowaliście się odchudzać? Ile razy rezygnowaliście po miesiącu lub trzech, nie widząc oczekiwanego efektu wow? Żeby skutecznie gubić zbędne kilogramy potrzebujemy wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim ważne jest nasze zapotrzebowanie kaloryczne ( które możecie sobie obliczyć w kalkulatorze na naszej stronie. Jeżeli słyszeliście, że im mniej kalorii tym lepiej, czym prędzej zweryfikujcie swoje źródło informacji. Dla dorosłego człowieka dieta 1000 kalorii nie jest szczególnie zdrowym rozwiązaniem - 1000 kalorii to dzienne zapotrzebowanie trzyletniego dziecka.

Słów kilka deficycie kalorycznym

Więc musisz z rozsądkiem obliczać swoje zapotrzebowanie i wyznaczać swój własny deficyt kaloryczny. Kalorie to jednostki energii, które otrzymujesz z pożywienia i napojów, deficyt osiągasz wtedy, gdy przyjmujesz mniej kalorii niż jesteś w stanie spalić. Na nasze zapotrzebowanie kaloryczne składają się po pierwsze wydatki na energię spoczynkową (REE). REE odnosi się do kalorii, które twoje ciało wykorzystuje w spoczynku dla funkcji, które utrzymują cię przy życiu, takich jak oddychanie i krążenie krwi. Po drugie efekt termiczny żywności. Obejmuje to kalorie, które twoje ciało zużywa na trawienie, wchłanianie i metabolizowanie żywności. I wreszcie wydatki na aktywność. Odnosi się to do kalorii zużywanych podczas uprawiania sportu, takich jak ćwiczenia i zajęcia niezwiązane z ćwiczeniami, w tym wykonywanie prac domowych. Jeśli dostarczasz swojemu organizmowi mniej kalorii niż jest to potrzebne do utrzymania tych trzech składowych wydatkowania kalorii, sprawiasz, że w twoim ciele zachodzi deficyt kalorii.

Trzymanie się deficytu kalorycznego powoduje utratę wagi, to jeden z ważniejszych powodów, dla których powinieneś się zdecydować na dietę pudełkową – dietetyczny catering, który dla ciebie przygotujemy w Fitobiadek.pl, uwzględniając wszystko, czego potrzebujesz. Możesz osiągnąć deficyt kalorii spożywając mniej kalorii lub zwiększając poziom aktywności fizycznej – lub jedno i drugie. Tworzenie deficytu kalorii może być łatwiejsze poprzez dietę, a nie tylko ćwiczenia fizyczne, ponieważ możesz nie mieć czasu, energii lub motywacji do codziennych ćwiczeń. Łatwiej jest spożywać o 500 mniej kalorii dziennie niż spalać tę liczbę kalorii podczas ćwiczeń. Ale nie zapominajcie o ćwiczeniach, trzeba ćwiczyć, bo to wzmacnia nasze mięśnie, naszą wydolność i nasz układ kostny. Dobrze dobrana dieta i odpowiednia aktywność fizyczna zapewnią wam dobre samopoczucie i kondycję na długie lata.

Słów kilka deficycie kalorycznym